אז מה למען השם אתה אוכל?

אני חושב שהתהייה בכותרת הופנתה אלי הכי הרבה פעמים בחודש וחצי של ההתנזרות שלי מחיטה ומוצריה. בעיקר כי אנשים מתקשים להבין איך אפשר לשרוד בלי, וקשה לי להאשים אותם. הרי הייתי אחד מהם עד לא מזמן, וההתנתקות היתה קשה.

מה שרשום לעיל איננו המלצה או תפריט שהוכן על ידי שורה של תזונאיות, אלא פשוט מה שאני אוכל, פחות או יותר מידי יום, ונהנה מאוד.

בוקר: כחצי שעה לאחר שאני מתעורר –  כוס מים + חצי לימון סחוט + כפית שמן זית. טענו בפניי שמרענן מאוד בבוקר וטוב לעיכול. ניסיתי ואכן הלך טוב.

אחרי כחצי שעה-שעה: קפה שחור + עוגיות שיבולת שועל שהכנו לבד או עוגיות שקדים שהכנו לבד או 5-6 תמרים (אני אוהב את הקטנים והקשים דווקא).

לפני צהריים: פרי – תפוז או תפוח בדרך כלל.

צהריים: אם בעבודה, סלט עם נתחי עוף בטייק אווי – בלי רטבים, הם סתם מכבידים. כן, גם סושי זה סביר. בבית או אוכל שהבאת מהבית: שקשוקה טובה או מאכל מבוסס חלבונים אחר, נניח נתחי עוף מוקפצים בקארי וחלב קוקוס, או אנטיפסטי גדול בתנור (פלפלים בכל מיני צבעים, תפוחי אדמה, בטטות, בצל), או פטריות מוקפצות במעט חמאה + טונה – בקיצור, משהו שנותן אנרגיה בסיסית. וכן, גם קצת פחמימות. אם קשה בגלל עומס בעבודה, אפשר להחליף את ארוחת הצהריים הכבדה יותר בארוחת הערב הקלה יותר. ובקיצור, בעיקר לגוון מיום ליום, זה לא מנזר פרנציסקני.

אחה"צ: קפה שחור או תה ירוק, פלוס כמה תמרים או אגוזים או עוגיות.

ערב: תלוי במצב הרעב. ברוב הימים מסתפק בסלט ירקות טוב + טחינה שהכנתי וזיתים. אפשר לגוון עם חביתה, לחם מזרעי פשתן או לחמניית טחינה. לחלופין, גם סלט פירות עשיר + כפית סילאן עושה את העבודה.

לילה: לנשנש קצת? אין בעיה. קצת אגוזים, שקדים והחטא החדש שלי – כמה פולי קקאו אמיתיים. בהתחלה מר ממוות, אחר כך אתה מתרגל וזה אלוהי. לחובבי שוקולד מריר מריר מריר בלבד.

יש כמה עקרונות בסיסיים לעסק:

1. מה אתה שותה? מים. מים ורק מים, חוץ מקפה שחור ותה שראיתם. תשליכו את המוגזים, הממותקים, ה"בטעמים" וה"מיצים טבעיים". זה זבל, בגדול. ושתו הרבה, זה חינם ובריא.

2. תכינו כמה שיותר בבית ואל תקנו דברים מעובדים. זה כיף לבשל, לאפות, להקפיץ ומה לא. תודה רבה רבה לכמה מחברי הטוויטר שלי, שבזכות התמונות המגרות שהעלו התקנאתי והחלטתי לעשות לבד. זה משהו שמעבר לתזונה, זה כבר דרך חיים, והיא כיפית מאוד. קחו שליטה על המטבח, בקיצור.

3. וכמה קווים מנחים שמסייעים לי: לרכוש ירקות ופירות טריים ככל האפשר ממקור טוב, למעט במוצרי חלב ובשר אדום ולמחוק לחלוטין את מה שמוגדר "ממתקים תעשייתיים", שכולם כמעט מכילים חלקיקי חיטה כלשהם או גרוע מזה.

4. זוזו. נצלו כל תירוץ כדי ללכת. לעלות. לטפס. אקטיביות היא חלק משם המשחק.

זו רק תחילת הדרך עבורי, ואני מניח שיש עוד הרבה דברים לגלות על תזונה שמיטיבה עם הגוף. אבל אני דבק בהנחה לפיה כל אחד צריך לעבוד עם הגוף הפרטי שלו ולראות מה טוב לו. יצאתי למסעון הזה בעיקר כדי לנטרל חיים עם כאבים וחוסר נוחות. נקודת המוצא שלכם יכולה להיות כל דבר בעולם. רק תוודאו שאתם נהנים תוך כדי, ובעיקר מתחברים לדרך חיים טיפה שונה. אבל כיפית, כי מה זה "דרך" בלי "חיים"?                                                                                                                    י

מודעות פרסומת

אודות shaatuk

Journalist, atheist, fatalist and optimist
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אז מה למען השם אתה אוכל?

  1. דיאנה הגיב:

    כל הכבוד! גאה בך! מקום טוב לשים בו את כח הרצון

להגיב על דיאנה לבטל

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s